Algemene voorwaarden – Reparatieservice

Onze algemene voorwaarden zijn in overeenstemming met de Algemene reparatievoorwaarden consumentenelektronica vastgesteld bij de wet en de consumentenbond, en zijn toepasselijk in gevallen waarin Basic Mobile optreedt als reparateur van consumentenelektronica.

- Klachten

Bij reparaties wordt uitgegaan van de klachten die op de afgifte bon zijn omschreven.

- Prijs

De prijs van de reparatie wordt uitsluitend vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren, de kosten van de gebruikte materialen, en eventueel verzendkosten, alles inclusief BTW.

- Kwaliteit

Indien daarover niets anders is afgesproken, wordt bij de reparatie gebruik gemaakt van nieuwe onderdelen, of wanneer dit met betrekking tot een dergelijk apparaat gebruikelijk is ruilonderdelen. Een reparatie zal op zodanige wijze worden uitgevoerd, dat het apparaat daarna weer volledig voldoet aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften.

Na de reparatie ontvangt de klant een factuur met een korte omschrijving van de verrichte werkzaamheden en vervangen onderdelen.

- Aansprakelijkheid

Basic Mobile is NIET aansprakelijk voor;

1. Verlies van sim en/of SD kaarten welke nog in het toestel aanwezig zijn.
2. Verlies van gegevens op het toestel.
3. Het vervallen van iedere andere garantie aan het toestel zoals de fabrieksgarantie.
4. Het waterdicht zijn van een toestel na reparatie of onderzoek.

- Gegevens

Basic Mobile is er van bewust dat uw gegevens belangrijk voor u zijn. Daarom doen wij er alles aan om uw gegevens zoveel mogelijk te behouden. Er bestaat altijd een risico dat uw gegevens verloren gaan tijdens onderhoud of reparatie. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om voorafgaand aan het onderhoud of reparatie een back-up te maken van uw gegevens alvorens het toestel aan te bieden voor service. Basic Mobile is niet verantwoordelijk voor het verlies, herstel of in gevaar brengen van gegevens, software of apps, of het gebruiksverlies van uw toestel of andere apparatuur die ontstaat door de services die door Basic Mobile worden geleverd.

- Garantie

Basic Mobile geeft na het voltooien van de reparatie 12 maanden garantie op het vervangen onderdeel (m.u.v. batterijen). Deze garantietermijn gaat in op het moment van afgifte van het product aan de klant.

Op reparaties verricht aan producten met bliksem-, water- of vochtschade, wordt geen garantie verleend, tenzij op de reparatiebon uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld.

Reparatie aan een Refurbished toestel of een toestel dat door derden gerepareerd is, is geheel op eigen risico. Ook reparaties aan een toestel met vocht of overige schade zijn geheel op eigen risico. Basic Mobile is niet verantwoordelijk voor defecten aan het toestel die tijdens en/of na de reparatie plaatsvinden als gevolg van slechte montage en/of onderdelen die bij binnenkomst in het toestel aanwezig zijn. Toestellen die met vocht of overige schade worden aangeboden, zowel vooraf bekend als tijdens de reparatie ontdekt, wordt geen garantie op verleend. Deze reparaties zijn geheel op eigen risico van klant. Alle andere schade aan het toestel die na de reparatie zichtbaar worden, zijn geheel op eigen risico van klant. Basic Mobile is niet aansprakelijk te stellen voor alle andere schade aan het toestel.

Vocht-bestendige toestellen, kunnen na reparatie of onderzoek, minder of meer vocht-bestendig zijn. Basic Mobile is niet aansprakelijk te stellen voor eventueel vocht of water- beschadigingen die na onderzoek, reparatie of vervanging veroorzaakt worden. De garantie geldt voor de functionaliteit van het onderdeel, niet voor de manier van assemblage en/of reparatie. Bij schade door vocht na reparatie aan een waterbestendige toestel is Basic Mobile niet aansprakelijk te stellen voor deze schade.

- Onbruikbare toestellen

Basic Mobile heeft aparte voorwaarden m.b.t. reparaties aan toestellen die onbruikbaar zijn of Overige schade bevatten bij inname.

Uw toestel wordt als Onbruikbaar ingenomen als;

- het toestel niet of gedeeltelijk toegankelijk is.
- het toestel dan ook niet te testen is op alle functies.

Bij Onbruikbare toestelen is de garantie beperkt tot enkel het vervangen onderdeel en de functionaliteit ervan. Alle overige mankementen die na reparatie van een onbruikbaar toestel zichtbaar worden vallen niet onder de garantie en is Basic Mobile niet aansprakelijk voor.

Toestellen met Overige schade wordt geen garantie op verleend. Voorbeelden van een toestel met overige schade zijn.

- Toestellen met gebogen frame of behuizing.
- toestellen met in slechte staat verkerende onderdelen. (bijvoorbeeld een opgezwollen batterij)
- Schade waarbij het vervangen onderdeel gevoeliger kan zijn dan normaal.

- Verzending

Basic Mobile verstuurd alle toestellen verzekerd retour door GLS Nederland, en rekent hier standaard een prijs van €6,99 (verzendingen binnen Nederland). Bij mogelijk verlies of schade tijdens de verzending zorgt Basic Mobile voor de afhandeling met GLS en keert zij het schadebedrag uit nadat GLS de claim heeft afgehandeld en toegekend.

- Niet afgehaalde producten

Indien een toestel na een periode van drie maanden na dat het product gereed ligt, niet wordt afgehaald zal Basic Mobile het toestel op een milieuvriendelijke wijze afvoeren.